Co na bolest zubu

12.09.2016 | MDDr. Adam Šíma

Být, či nebýt? To je, oč tu běží. Takhle k sobě jistě mluví nad ránem lidi, kteří tlučou hlavou do zdi kvůli bolesti zubu. Ti šťastnější, kdož mají internet, ale zběsile gůglí otázku „co na bolest zubu?“.

Musíme se odpíchnout od úvahy, zda chceme potlačit bolest jako průvodní jev problému, nebo problém samotný. Pokud něco bolí, musí to mít důvod. Kdokoliv se v zubu půl roku hýčká lochnu velikosti Macochy, patří kromě zubního ještě na psychiatrii, protože tak prostě nikdo normální nemůže fungovat. Je to jako mít rozpadající se nohu a nejít s ní do špitálu. Bez příkras řečeno, rozpadávající se zub není ničím jiným než odhnívající částí těla. Není se pak čemu divit, že takový vykotlaný zub bolí. Prášek sice bolest potlačí, ale díru nezalepí a příčinu bolesti neodstraní. Této logické úvahy je schopný každý příslušník lidského druhu a otázka, o niž tak ve skutečnosti běží, by tak spíše měla znít „jaký účinný prášek na bolest zubu“?

Kdo navzdory šilhání bolestí dočetl až sem, dočká se odpovědi. Ještě ne. Nebo už ano. Nebo ne. Jo, jsem mrcha. Užijte si svůj zanedbaný zub. Tak co. Připraveni? Oukej. Nebudu dělat zagorku. Když vás bolí zub, vezmete si dohromady jeden paralen a jeden ibalgin. A další den k zubaři. Účinnější volně prodejnou analgetickou kombinaci většina lidí po domácích lékárničkách neschovává. Široce rozšířená léčiva na předpis, která občas někomu doma zbývají, jsou pak Aulin, Tramal nebo Nimesil.

Pečlivě čtěte příbalový leták!